Archiwum urządzeń Agat
Pulpit LCS‑420/820
LCS-420/820 to ostatnia wersja pulpitów serii LCS.
Cechy pulpitów LCS‑420/820:
- wersje od 60 do 512 obwodów
- dwa monitory LCD 15" (w LCS-420 – jeden)
- napęd dyskietek 3,5" – 9 przedstawień na dyskietce
- potencjometry cyfrowe z linijką świetlną (8 w LCS‑820, 4 w LCS‑420)
- pole scen dodatkowych – dwadzieścia potencjometrów suwakowych (submasters)
- interfejsy analogowe do regulatorów: napięciowe 0..+10 V, prądowe 0..370 µA i inne
- interfejsy cyfrowe:
- DMX512 - do regulatorów, zmieniaczy kolorów, skanerów
- RS-232 - do zdalnego sterowania przewodowego lub podłączenia komputera PC
- możliwość współpracy z polem ręcznym
- pamięć o pojemności ponad 3000 scen i efektów świetlnych
- ręczne, czasowe lub automatyczne zmiany scen świetlnych
- pamięć wewnętrzna podtrzymywana jest za pomocą akumulatorów NiCd
- wymiary:
- LCS‑420 - 920x380x100 mm
- LCS‑820 - 1040x380x100 mm
Bardziej szczegółowe informacje o systemie LCS-820/420
Pole LCS‑X20
Pole LCS‑X20 to rozszerzenie możliwości pulpitów LCS‑300/400/800.
Cechy pola LCS‑X20:
- 20 programowanych suwaków (submasters) umożliwiających natychmiastowy i jednoczesny dostęp do scen lub obwodów
- 20 programowanych przycisków do sterowania scenami (flash)
- możliwość programowania scen z nastawni komputerowej lub pola ręcznego
- możliwość pracy pulpitu przy wyłączonej nastawni LCS
Pulpit LCS‑X20 jest zalecany do rozbudowy istniejących już systemów nastawni oświetleniowych typu LCS.
Umożliwia on sprawniejszą obsługę nastawni podczas programowania i odtwarzania spektakli, a staje się niezbędny przy obsłudze przedstawień muzycznych, koncertów, gdzie bardzo potrzebny jest natychmiastowy dostęp do wielu scen jednocześnie.
Stacjonarne pole potencjometrów do współpracy z pulpitami LCS
Cechy pola potencjometrów:
- możliwość szybkiego ustawienia całego obrazu świetlnego na potencjometrach suwakowych i zapamiętanie go w pulpicie LCS
- możliwość pracy lokalnej (bez używania pulpitu LCS)
- w pracy lokalnej możliwość prowadzenia spektaklu z użyciem zmieniacza scen (ustawiamy obraz świetlny, suwakiem ZMIANA wprowadzamy go na scenę - wtedy obraz świeci z pamięci, a pole potencjometrów zwalnia się do ustawiania następnego obrazu świetlnego)
- wersje od 48 do 288 obwodów
Jako pole potencjometrów może też być wykorzystany pulpit Alfa‑96 lub Alfa‑144.
Alfetka
Ręczny, przewodowy pulpit zdalnego sterowania
Cechy Alfetki:
- trzydzieści przycisków umożliwia natychmiastowy dostęp do większości istotnych funkcji pulpitu głównego
- terminal współpracuje z systemami nastawni przenośnych typu Alfa oraz stacjonarnych typu LCS
- posiada osiem przycisków funkcyjnych, wyposażonych w sygnalizację na diodach świecących, oraz sześć przycisków bezpośredniego sterowania poziomem świecenia
- podświetlany duży wyświetlacz ciekłokrystaliczny LCD (2 linie – każda po szesnaście znaków) pokazuje ważne informacje o wybranych scenach, obwodach i poziomach świecenia
- Alfetka jest lekka i ma wielkość dopasowaną do dłoni
- współpraca z nastawnią odbywa się za pomocą interfejsu RS‑232
- Alfetka nie wymaga dodatkowego zasilania!
Regulatory stacjonarne, modułowe RM
Stojak regulatorów SRM-RACK jest nowoczesną, lekką konstrukcją z profili duralowych (kolor RAL 7032) zapewniających odpowiednią sztywność i trwałość. Zasilanie stojaka jest zapewnione w systemie pięcioprzewodowym – 3 x faza + zero robocze + zero ochronne.
Moduły tyrystorowe wykonywane są w trzech rodzajach:
- RM‑25 – 2 x 2,5 kW
- RM‑5 – 5 kW
- RM‑10 – 10 kW
Ilość modułów dająca się zainstalować w jednym stojaku zależy od rodzaju użytego modułu. Maksymalna ilość obwodów (kanałów) w jednym stojaku wynosi:
- 60 szt – przy regulatorach RM‑25
- 30 szt – przy regulatorach RM‑5
- 15 szt – przy regulatorach RM‑10
Moduły mogą być sterowane: analogowo napięciowo 0..10 V, prądowo 0..370 µA lub cyfrowo poprzez interfejs DMX512.
Regulatory są wyposażone w indywidualne zabezpieczenia dla każdego obwodu oraz wskaźniki obecności sygnału sterującego, zasilania oraz przepalonej żarówki.
Urządzenie posiada atest spełnienia wymagań na dopuszczalną wielkość zakłóceń radioelektrycznych odpowiednio dla poziomu N według normy PN‑69/E‑02031.
Taki zestaw regulatorów jest przeznaczony do teatrów, studiów telewizyjnych i hal widowiskowych.
Reflektory z wbudowanym ściemniaczem DMX
zdjęcia i charakterystyki
Profesjonalny reflektor z żarówkami HALOSPOT 111, z wbudowanym ściemniaczem DMX, zaprojektowany został do oświetlania małych scen, scenografii teatralnej, telewizyjnej. Znakomicie nadaje się do oświetlenia różnych miejsc w dyskotekach, klubach nocnych, galeriach, na wystawach, w salonach samochodowych, w barach. Dystrybucja świetlna i maksymalne natężenie światła zależy od zastosowanej żarówki. Żarówki HALOSPOT 111 to żarówki halogenowe na napięcie 12 V z aluminiowym odbłyśnikiem. Wymiana żarówki jest prosta – w każdej chwili można dostosować reflektor do aktualnych potrzeb.
Dostępne są następujące żarówki:
- 50 W 4°
- 100 W 8°
- 100 W 24°
- 100 W 45°
Reflektor ma wbudowany ściemniacz cyfrowy sterowany sygnałem DMX, nie wymaga więc stosowania zewnętrznych regulatorów.
Reflektor może także pracować bez sygnału DMX - można wtedy wybrać jeden z trzech poziomów świecenia: 33%, 66% i 100%.
Dzięki małemu poborowi mocy nawet spory zestaw takich reflektorów nie wymaga stosowania zasilania trójfazowego, ani rozdzielni - do zwykłego gniazdka sieciowego 230 V można podłączyć do 30 reflektorów.
Akcesoria:
- ramka do filtrów foliowych
- ramka do filtrów dichroicznych
- pulpit sterujący Alfa‑255 lub Delta‑512
Demux‑24/48/60
większe zdjęcie
Panel sterowniczy Demux‑24/48/60 (demultiplekser DMX) przeznaczony jest do konwersji cyfrowego sygnału DMX512/1990 na sygnały analogowe. Niezbędny w przypadku podłączania starych systemów regulatorów do nowych komputerowych pulpitów.
Cechy Demuxa:
- wersje 24, 48 i 60 obwodów
- możliwość wybrania dowolnego adresu początkowego
- wyjściowe sygnały analogowe: napięciowe 0..+10 V, 0..-10 V lub prądowe 0..370 µA
- optyczna izolacja wejścia DMX
- sygnalizacja obecności prawidłowego sygnału DMX
- wymiary: szerokość 19", wysokość 2U (88 mm), głębokość 200 mm
- zasilanie 220 V, 5 W
- waga: ok. 2 kg
Splitter DMX
większe zdjęcie
Splitter DMX jest urządzeniem niezbędnym w dużych, rozgałęzionych sieciach DMX, gwarantując właściwy poziom sygnału dla najbardziej oddalonych odbiorników. Znajduje on również zastosowanie, gdy urządzenia odbiorcze pracują niestabilnie z powodu wysokiego poziomu zakłóceń zewnętrznych. Użycie splittera może także okazać się jedynym rozwiązaniem, jeśli wystąpią problemy wywołane znacznym skomplikowaniem sieci zasilającej (np. długie i rozwidlone kable energetyczne, konieczność korzystania z wielu źródeł sieci trójfazowej dla odbiorników DMX, brak przewodu uziemiającego w tymczasowej, prowizorycznej instalacji zasilającej). Dzięki izolowanym wyjściom zapobiega zniszczeniu urządzeń sterowanych sygnałem DMX w przypadku powstania awarii sieci zasilającej lub przeciążenia jej krytycznych odcinków.
Właściwości splittera DMX:
- wejście i wyjście DMX do łączenia urządzeń w łańcuch (sygnał wyjściowy DMX przekazywany nawet po zaniku zasilana)
- regeneracja sygnału na wszystkich wyjściach
- 6 całkowicie izolowanych optycznie wyjść DMX dla sieci rozgałęzionej
- izolacja do 4 kV
- sygnalizacja obecności sygnału
- sygnalizacja zasilania
- obudowa o wysokości 1U = 44 mm przystosowana do szafy (racka) 19"
- zasilanie 230 V, 15 W
- możliwość zamówienia różnych (XLR‑3, XLR‑5) gniazd wyjściowych w jednym urządzeniu
Cyfrowe zmieniacze kolorów
System przewijania filtrów barwnych.
Standardowo zmieniacze kolorów wykonywane są dla 8 wielkości reflektorów:
- ZK‑4 (średnica 110 mm) - dla systemu HS
- ZK‑7 (średnica 190 mm) - 1 kW/PAR‑64
- ZK‑10 (średnica 255 mm) - 2 kW
- ZK‑19 (średnica 485 mm) - 5 kW
- ZK‑5 (średnica 135 mm) - 500..600 W
- ZK‑8 (średnica 220 mm) - 2 kW
- ZK‑13 (średnica 350 mm) - 5 kW
- ZK‑MF (Molefay 640x360 mm)
Cechy zmieniaczy kolorów:
- folie od 2 do 32 kolorów
- wymienne kasety z foliami (nie trzeba przeklejać folii - wystarczy wymienić kasetę)
- szybkie przewijanie - w ZK-7, 32 kolory w 3 sekundy
- inteligentny system chłodzenia folii, z czujnikami świecenia i temperatury, do minimum zmniejszający szum chłodzenia
- zabezpieczenie folii przed przegrzaniem - dodatkowe chłodzenie przez jej bezgłośne przesuwanie (kolory muszą być wtedy podwójnej wielkości)
- możliwość przejęcia sterowania chłodzeniem folii przez pulpit sterujący (można wtedy chwilowo wyłączyć wentylatory chłodzące)
- sterowanie prędkością przewijania z pulpitu sterującego lub programowanie prędkości z klawiatury
- cztery klawisze i 4-cyfrowy wyświetlacz do ustawiania parametrów zmieniacza
- sterowanie cyfrowe DMX 512 (1 do 3 kanałów) albo praca bez sygnału DMX (kolor można ustawić z wbudowanej klawiatury)
- możliwość ustawienia dowolnych adresów DMX dla każdego z regulowanych parametrów zmieniacza (można np. umieścić sterowanie chłodzeniem wszystkich zmieniaczy na jednym kanale DMX)
Uwaga! Można wykonać zmieniacz kolorów na zamówienie.
Alfa‑36, Alfa‑48
więcej zdjęć
Cechy pulpitów Alfa‑36, Alfa‑48:
- 255 obwodów w DMX
- 36 lub 48 wyjść analogowych
- LED-y pokazujące poziom wysterowania pierwszych 36 lub 48 obwodów
- programowanie i zapamiętanie do 12 spektakli
- w każdym spektaklu można zapamiętać 12 zestawów obrazów lub efektów
- w Alfie-36 - 18, w Alfie-48 - 24 obrazy lub efekty w każdym zestawie i do 32 grup obwodów w każdym efekcie
- elektroniczny kros - swoboda w łączeniu obwodów pulpitu
- pamięć wewnętrzna podtrzymywana jest za pomocą akumulatorów NiCd
- zawartość pamięci można zapisać na dysku komputera PC
- interfejsy wyjściowe: cyfrowy DMX512, analogowy napięciowy 0..+10 V lub prądowy 0..370 µA
- pulpit posiada ponadto interfejs RS-232 do współpracy z komputerem PC lub podłączenia zdalnego sterowania przewodowego (Alfetka)
- wejścia AUDIO i opcjonalny interfejs MIDI do współpracy ze sprzętem muzycznym
- Alfa jest wyposażona w wyświetlacz ciekłokrystaliczny LCD - 2 wiersze po 40 znaków
Dodatkowy opis pulpitów Alfa
Alfa‑96, Alfa‑144, Alfa‑192
więcej zdjęć
Cechy pulpitów Alfa‑96, Alfa‑144, Alfa‑192:
- programowanie i zapamiętanie do 12 spektakli
- w każdym spektaklu można zapamiętać 12 zestawów obrazów lub efektów
- 24 obrazy lub efekty w każym zestawie i do 32 grup obwodów w każdym efekcie
- elektroniczny kros - swoboda w łączeniu obwodów pulpitu
- pamięć wewnętrzna podtrzymywana jest za pomocą akumulatorów NiCd
- zawartość pamięci można zapisać na dysku komputera PC
- interfejsy wyjściowe: cyfrowy DMX512, analogowy napięciowy 0..+10 V lub prądowy 0..370 µA
- pulpit posiada ponadto interfejs RS-232 do współpracy z komputerem PC lub podłączenia zdalnego sterowania przewodowego (Alfetka)
- wejścia AUDIO do współpracy ze sprzętem muzycznym
- Alfa jest wyposażona w wyświetlacz ciekłokrystaliczny LCD - 2 wiersze po 40 znaków
- produkowana w wersjach: 96, 144 i 192 obwody
- wymiary:
- Alfa‑96: 920x600x150 mm
- Alfa‑144: 1160x600x150 mm
Dodatkowy opis pulpitów Alfa‑96/144/192